N1TV

N1TV ești TU!

Advertisement

Despre lucrările din Bistrița

Despre lucrările din Bistrița

În momentul de față, în municipiul Bistrița se află în derulare o multitudine de proiecte și lucrări, cu scopul de a moderniza orașul și să îl aducă la standardele marilor orașe din Europa. Începând de la lucrările făcute pe linia Verde precum pistele pentru cicliști sau modernizarea rețelei de transport public în comun, până la reabilitarea suprafeței carosabile și remodelarea parcărilor, trotuarelor și spațiilor verzi. Toate acestea nu sunt de azi, de ieri, municipalitatea a obținut documentația de avizare a lucrărilor de intervenții pentru obiectivul de investiții „Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”, încă din februarie 2018. CML și MIS Grup au fost principalii contractori, iar în noiembrie 2020, MIS Grup a câștigat contractul.

Actual, sunt deschise 6 șantiere, două dintre care au creat un disconfort pentru bistrițeni și anume Strada Gheorghe Șincai, care este închisă de 11 zile și strada General Grigore Bălan, care a fost închisă acum o lună. De multe ori constructorii sunt aruncați sub tren la fiecare problemă sau întârziere care apare în timpul execuției unei lucrări, dar oricât de împroșcat cu noroi ar fi un constructor, lucrarea nu se va finaliza prin minune. 

Deși compania MIS Grup a depus toate resursele și eforturile disponibile să termine lucrările cât mai repede și să nu îi incomodeze pe oameni, s-au lovit de câteva impedimente care nu sunt în controlul lor.  Pentru a afla mai multe detalii despre motivele reale din spatele încetinirii lucrărilor pe Linia Verde, reporterii N1TV au discutat cu managerul de proiect, Sorin Baba.

IMG_20220729_094930-768x355 Despre lucrările din Bistrița
IMG_20220729_094939-768x355 Despre lucrările din Bistrița
IMG_20220729_095000-768x354 Despre lucrările din Bistrița
IMG_20220729_094937-768x355 Despre lucrările din Bistrița

Anterioară
Următoare

Schimbările făcute de beneficiar

Lucrările propiu-zise au început anul trecut în Unirea și Viișoara. Între timp, beneficiarul a solicitat ca fibra optică care este aeriană să fie introdusă în subteran. Din cauza acestei solicitări, compania MIS Grup a fost nevoită să se întoarcă la lucrările făcute și să introducă fibra optică în subteran. Această schimbare, nu a fost nicidecum prevăzută în contractul inițial, prin urmare a fost nevoie de stabilirea unui alt contract. În același timp, această ,,mică” precizare a venit în poate cel mai prost moment: Aproape de finalul lucrării.

În aceste două zone, pista de biciclete a fost adusă la nivel de beton, trotuarele au fost refăcute și urma să fie așternut asfaltul,  iar în două, trei săptămâni, lucrările ar fi fost finalizate. În urma acestei solicitări, MIS Grup a fost obligat să meargă înapoi și să refacă lucrarea.

Pavajul pentru trotuare

O altă schimbare făcută de beneficiar care a afectat lucrările de pe Calea Moldovei, strada Grigore Bălan, strada Independenței, până la sensul de la Dedeman este pavajul folosit pentru trotuare. Inițial, în proiect, tipul de pavaj care era prevăzut să fie folosit era Dublu T Clasic. La solicitarea beneficiarului, pavajul de tip Dublu T nu va fi mai fi folosit. Folosirea unui alt tip de pavaj, altul decât cel prevăzut în proiectul inițal implică o nouă licitație, o procedură separată și un nou timp de așteptare.

Această schimbare este o piedică în plus pentru constructori, aceștia fiind obligați să închidă lucrările pe Calea Moldovei și singurul lucru care le rămâne de făcut este să desfacă vechiul trotuar de pe strada Independenței, până ajunge noul pavaj.

IMG_20220729_104843-768x355 Despre lucrările din Bistrița
IMG_20220729_104834-768x355 Despre lucrările din Bistrița
IMG_20220729_104647-768x355 Despre lucrările din Bistrița
IMG_20220729_104650-768x355 Despre lucrările din Bistrița

Anterioară
Următoare

În cazul străzilor Dornei, Gheorghe Șincai, Independenței până la cap de bou, Grigore Bălan, de la sens până la Domus, beneficiarul dorește modificarea pavajului de tip Dublu T, în pavaj de piatră. Ceea ce înseamnă o nouă licitație și un nou timp de așteptare.

Strada Grigore Bălan și Gheorghe Șincai

Strada Grigore Bălan și Gheorghe Șincai suferă de aceeași problemă, care au oprit compania MIS Grup din a termina lucrările. În aceste două zone, unde se lucrează pe partea carosabilă, ar fi trebuit să se sape 80 de centimetri față de cota existentă, să se înlocuiască stratul de balast, stratul de piatră spartă și două straturi de asfalt. După ce s-a decopertat drumul și au început săpăturile, constructorii s-au lovit un alt obstacol și anume: Utilități.

În urma discuțiilor cu Aquabis și la solicitarea beneficiarului, lucrările nu vor continua până când Aquabis nu reface rețelele, blocând, astfel MIS Grup din finalizarea lucrărilor.

Când moare pisica, o aruncăm în curtea altuia. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *