Tren electric care poate ajunge la 160km/h, pe ruta Cluj-Bistrița
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în transparenţă decizională proiectul de decizie a preşedintelui ARF pentru aprobarea încheierii primului act adițional la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători, în vederea intrării în operare a primului tren din cele 37 de trenuri electrice.
Primul tren din garnitura de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia va intra pe ruta de circulaţie Bucureşti Nord – Ploieşti Vest-staţiunile de pe Valea Prahovei-Braşov, din 15 noiembrie 2024.
Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor intra în parcul ARF şi predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract:
- Bucureşti – Constanţa; Bucureşti – Craiova;
- Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara; Bucureşti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timişoara – Arad;
- Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu – Deva.
Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, inclusiv pe rutele din regionala Cluj:
- Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Iaşi;
- Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava;
- Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi;
- Iaşi – Suceava – Dej – Cluj-Napoca;
- Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca;
- Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistriţa – Cluj-Napoca;
- Bucureşti – Ploieşti – Braşov;
- Cluj-Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara.
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune.
Publică comentariul